Name:
Location: Egypt

Totally lost in the Mediterranean


Saturday, January 28, 2006

فيلم ايطالي أبيض وأسود


صداع ومغص
رجليا بتحن لمية البحر المتلجة قبل الفجر بشوية وراسي بتحن لسرير غريب نايمة فيه لوحدي بأمان
قهوة كبيرة جدا ومضلمة تقريبا وانا قاعدة في ركن منها قرب الصبح
ليه كل ذكرى سعيدة بجد وكل مرة تكون الحياة ماشية لمدة دقايق أو ساعات زي ما انا عايزة بشوفها زي لقطة من فيلم أيطالي أبيض واسود
وليه في المقابل الفيلم ده أضائته فاقعة قوي ونوره بيخدش عيني
في كل المشاهد الأبيض وأسود في أصدقاء بس حتى في المشهد الوحيد الي أنا فيه لوحدي (على تربيزة فطار قدام شباك كبير بيطل على البحر الي أنا لسا سايباه من ساعات قليلة جدا) كنت في حالة ونس. يقين قاطع انه الدنيا أمان جدا وانه الأصدقاء على بعد رنة تليفون
الموسيقى الداخلية لوي أرمسترونج بالتأكيد, دانسينج تشيك تو تشيك يمكن؟ ولا نات كينج كول في أنفورجتابول القديم. مزيكا مغطية على الحوار أو بداله أساسا
هنا مفيش موسيقى تصويرية. فيه شريط صوت مزعج من مشجعين الكورة الي كنت منهم بس مش فايقة لهم النهاردة وقناة أطفال بتزن من الصبح وقطة مش بتشبع عمالة تنونو بعد تالت وجبة في اليوم
وانا نفسي الساعة أربعة الفجر تيجي. القهوة الي تحت البيت تقفل. والشارع يرجع أليف تاني. يرجع خلفية محايدة ينفع أرسم عليها فيلم أيطالي أبيض وأسود